view connection چیست
نوشته شده توسط : ساحل

کانکشن سرور در Horizon View چیست و چگونه کار می کند؟
بخش بندی : سرور و شبکه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ 668 بازدید سررسید مطالعه 3 دقیقه ارسال دیدگاه
بررسی کانکشن سرور در پیاده سازی دسکتاپ مجازی با استفاده از برنامه Horizon View
برای راه‌اندازی VDI در بستر VMware نیاز به مولفه‌های مختلفی داریم. Connection Server، سرور اصلی زیرساخت VDI است. نخستین و مهم‌ترین مولفه برای راه اندازی VDI کانشکن سرور است که به عنوان سروری داخلی راه‌اندازی شده و وظیفه مدیریت و آماده‌سازی دسکتاپ ها را برعهده دارد. در این مقاله به رسیدگی تاسیس کانکشن سرور view در VDI به عنوان یگانه از اجزا مورد دربایستن در راه اندازی VMware Horizon View می‌پردازیم. این سرور که نقش مهم و بنیادی در بستر VDI بازی می‌کند بعنوان اولین المان در ذیل ساخت VDI نصب می‌شود. سایر اجزای مورد نیاز در تاسیس VMware Horizon View را در مقاله “مجازی سازی دسکتاپ یا VDI چیست؟” و “مجازی سازی دسکتاپ با VMware Horizon View” بخوانید.

همان طور که در مطلب مجازی سازی دسکتاپ مطالعه کردید جهت راه‌اندازی VMware Horizon View نیاز به مولفه‌های مختلفی داریم که از مهمترین آنها کانکشن سرور view است. جهت آشنایی با این مولفه همراه ما باشید.

VMware Horizon Connection Server چیست؟
کانکشن سرور مولفه اصلی زیرساخت View است و نقش مهمی در پیوستگی کاربران به دسکتاپ‌های مجازی بازی می‌کند. البته این پیوست می‌تواند به ماشین مجازی، پی سی فیزیکی و RDS مایکروسافت چهره گیرد. اولین رولی که در زیرساخت VDI بر پایه VMware نصب می‌شود کانشکن سرور است. سرویسی نرم افزاری که عملکرد آن برای کلاینت ها همانند به بروکر broker است. کانکشن بروکر برنامه‌ای نرم افزاری است که به کاربران فرمان می‌دهد بعد از احراز هویت به دسکتاپ خود متصل شده و در صورت قطعی مجدد آنها را به همان سیستم هدایت می‌کند.

در نقش Connection Server، کاربرانی که تقاضا اتصال می‌دهند پیش درآمد هویت سنجی شده و سپس بر پای بست، دسترسی‌های تعریف شده، دسکتاپ یا برنامه باره بیچارگی را تحویل می‌گیرند. کانکشن سرور باید روی سروری نصب شود که سرویس‌هایی همانند IIS و Terminal service و AD و … روی آن وجود نداشته باشد به عبارت دیگر این سرور را مجزا در نظر بگیرید. در ضمن سرور کانکشن View باید عضو دامینی باشد که کلاینت ها در آن پیمان دارند.

کنسول ادمین Horizon View روی کانکشن سرور
کنسول ادمین Horizon View روی کانکشن سرور است. وب اپلیکیشنی که برای مدیریت چگونگی Horizon مورد بهره‌گیری قرار گرفته و امکانات زیر را در برگزیدن ادمین می‌گذارد:

ایجاد دسکتاپ های مجازی یا Poolها (دسکتاپ Pool: مجموعه‌ای از دسکتاپ‌های مجازی که همانند به یکدیگر هستند. مثلا Pool مربوط به یکتا منابع انسانی که سیستم عامل و برنامه های مخصوص به آن واحد را دارد.)
تنظیمات دسکتاپ های مجازی
کنترل دسترسی‌ها به دسکتاپ ها
ایجاد و مدیریت Horizon Cloud Pod
برقراری ارتباطی امن بین کاربران و دسکتاپ ها و برنامه‌ها
بررسی و مانیتور رخدادها در محیط Horizon
پیشنهاد مطالعهدانلود کتاب مجازی سازی دسکتاپ با Horizon Veiw 7
کانکشن سرور در VMware Horizon چطور پیشه می‌کند؟
تمام کاربران می‌توانند از طریق اجرای برنامه VMware Horizon Client و یا از طریق وب به دسکتاپ VDI خود متصل شوند. این فرآیند چطور سپریدن می‌شود؟

مرحله ۱ و ۲: کاربر وقتی برنامه را اجرا می‌کند آدرس کانکشن سرور را وارد و تقاضا ورود به سیستم را ارسال می‌کند که این درخواست شامل اسم کاربری و پسورد اکتیو دایرکتوری است.

مرحله ۳: کاربر از راه کانکشن سرور با اکتیو دایرکتوری اعتبارسنجی شده و در چهره تایید، روند ورود به سیستم ادامه پیدا می‌کند.

مرحله ۴: بعد از اعتبارسنجی، کانکشن سرور، vCenter را فراخوانی کرده الی دسکتاپ مجازی ساخته شود

مرحله ۵: و طبق دسترسی‌هایی که به او دیتا شده دسکتاپ ها و برنامه‌ها نمایش دیتا شود.

نحوه عملکرد Connection server در VMware Horizon
کانکشن سرور روی چه سیستم‌ عامل هایی نصب می‌شود؟
برای نصب و راه‌اندازی کانکشن سرور بهتر است بنا به توصیه‌های VMware کانکشن سرور را روی یکی از سیستم عامل های سروری پایین نصب کنید:

کانکشن سرور را روی چه سیستم‌ عامل هایی می طاقت نصب کرد؟
نیازمندی‌های مشکل افزاری کانکشن سرور
جدول ذیل که از سایت VMware تعبيه شده است دربرگیرنده حداقل‌‌ها و مقادیر پیشنهاد شده نیازهای سخت افزاری بری راه اندازی کانکشن سرور است. بی گمان برای بهره‌گیری بهینه از این سرور بهتر است نیازهای سخت افزاری خویش را بر بنیاد تقدیر رهنمود شده (Recommended) جاسازی کنید.

حداقل سخت افزار باره احتیاج برای کانکشن سرور
نتیجه‌گیری
کانکشن سرور یکتا از اجزا اصلی در راه اندازی VDI است. در این مقاله در باره کانکشن View و وظایفی که برعهده این سرور است صحبت کردیم همچنین نیازمندی‌های سخت افزاری این سرور را شرح دادیم و وضعیت کارکرد آن را توضیح دادیم. در مقاله‌های نیاکان در مورد بقیه اجزای VMware Horizon View صحبت خواهیم کرد.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: